Selvcoaching: Når du føler dig forvirret eller stresset.

Besvar spørgsmålet: “Hvad er det, jeg forsøger at (op)nå?”

For at finde ud af, hvad du tilstræber/forventer af dig selv, skal du gøre dig en række overvejelser:

1) Forvirring består overordnet i manglende overblik. Tænk over, om der er et specifikt område i dit liv, hvor du føler, at du ikke har overblik. Notér det ned.

2) Følelsen af forvirring – eller skjult stress – skyldes ofte en tilstand af ’overstimulering’ eller ’overbelastning’. Overvej, hvad der har (over)fyldt dig, presset dig, hvad der ’ligger og lurer’, er uafgjort, er ufærdigt, utilfredsstillende eller utrygt. Skriv det ned.

3) Ud fra pkt. 1 og 2: Vælg det område/den situation, hvor du er mest overbelastet. Overvej hvad dit mål er på det område, dvs. hvad der skal til, for at du vil være tilfreds med området/situationen. Overvej, om det er realistisk. Hvis ikke, så definér, hvad der er realistisk. Gentag for andre områder.

TIP til tippet: Tag en halv til en hel dag ud, og tænk igennem, hvordan dit liv skal se ud for ikke at være forvirrende/stressende. Husk især at kigge på dine forventninger til dig selv – og søg evt. hjælp hos en coach eller terapeut for at få overblik og yderligere værktøjer til at håndtere situationen.

Skriv din mening - ikke til spørgsmål, send dem gennem brevkassen i stedet.

Skriv et svar

Husk at krydse af her!Denne anordning er desværre nødvendig, da vores inbox ellers oversvømmes af spam-mails, afsendt automatisk fra såkaldte mailrobotter.

*