Børnefamilierne er hele tiden på jagt efter nye typer økologiske varer.
Engang var det nok, at mælken var økologisk. Men nu må de fleste af varerne i indkøbsvognen meget gerne være det, siger Kvicklys food-chef Søren Ebbesen til avisen 24timer. »Det er børnefamilierne, der lægger de store penge, og de efterspørger flere og flere forskellige økologiske varer«, siger food-chefen. For nylig var han til BioFachmesse i Nürnberg i Tyskland, hvor han var på udkig efter nye varer til de danske forretninger. »Slik og chips er det nye store, vi vil satse på inden for økologi. Mange vil gerne give 36 kroner for seks stykker økoknækbrød, som sammen med en frugtsmoothie erstatter lørdagsslik og chips og cola«, fortæller han. Økologisk Landsforening oplyser, at familier med børn i alderen 0 til 6 år i gennemsnit køber 40 procent mere økologisk end andre. »Mange forældre er klar over, at især små børn kan udvikle allergi, hvis de bliver udsat for kemi i form af aromastoffer og unødvendige tilsætningsstoffer, og at man kan undgå det, hvis man køber økologisk. Pesticidrester i eksempelvis frugt og grønt undgår man også lettest ved at vælge økologisk«, siger markedschef Hernik Hindborg fra Økologisk Landsforening. Kilde: www.okologi.dk