Cremet chiagrød

Af: Henriette Vesterbak

Foto: Fra bogen 'Vegansk LCHF'

Chiagrød laves aftenen før. Så er der ingen forberedelsestid dagen efter. Du tager bare grøden ud af køleskabet, og så er der morgenmad. At den tilmed smager hamrende lækkert og er fuld af omega-3 fedtsyrer og kostfibre, kan man jo kun elske chiagrøden endnu mere for.

Til 1 person

Du skal bruge:

2 spsk. chiafrø

2 dl kokosmælk

½ dl vand

½ tsk. stødt kanel

⅓ tsk. steviapulver

50 g bær, frosne eller friske (f.eks. jordbær, hindbær og/eller blåbær)

Sådan gør du:

Bland alle ingredienser undtagen bær i en skål, og rør det hele godt igennem for at undgå små klumper af chiafrø.

Put bærrene på toppen, eller bland dem i grøden, og lad blandingen stå i køleskabet, indtil din chiagrød har suget al væsken til sig. Det tager nogle timer, og derfor er det bedst at lave grøden om aftenen, så den er klar til dig næste morgen.

TIP! Du kan lave en lækker chiagrød med chokoladesmag ved at tilsætte ca. 1 spsk. usødet (gerne rå) kakaopulver. Du kan også spise grøden toppet med mysli, hakkede nødder og/eller 1 spsk. peanutbutter eller hasselnøddesmør.

Fra bogen ‘Vegansk LCHF’ af Henriette Vesterbak.

Skriv din mening - ikke til spørgsmål, send dem gennem brevkassen i stedet.

Skriv et svar

Husk at krydse af her!Denne anordning er desværre nødvendig, da vores inbox ellers oversvømmes af spam-mails, afsendt automatisk fra såkaldte mailrobotter.

*