Hovedpine og højt blodtryk om natten?

Jeg har brugt lægen meget det sidste år, pga. højt blodtryk og kraftig hovedpine, som starter om natten.

Jeg har været ved ørelæge, neurolog, som fik scannet min nakke, der er slidt.

Jeg har en del summen konstant. Min læge mente, at det var det forhøjede blodtryk.

Jeg tåler dårligt medicin – tager nu en halv batablok.

Jeg vågner ved 3-tiden og kan næsten ikke holde det ud i mit hoved og øre, som bliver ved op af dagen, men aftager i løbet af dagen for det meste. Der er ingen rytme i det, og det kommer ikke hver nat. Kan I hjælpe?

Med venlig hilsen

VG

 


 

Tak for din mail. Ja, det lyder sandsynligt, at dit høje blodtryk er det, der giver dig de symptomer. Så jeg synes da helt bestemt, du skal få behandling for det blodtryk, og jeg ved, at akupunktur hjælper mange med den lidelse.

I kinesisk medicin kommer højt blodtryk af leveren, der stagnerer sin energi og akkumulerer varme.

Lige netop kl. 03 er leveren i fokus, så det hele passer vældig godt med, at du har det, der kaldes ‘at lever-yang stiger op’.

Har du brug for at få navn på en dygtig behandler, så skriv lige hvor i landet du bor, så kan jeg se, om jeg kan hjælpe dig videre.

Mange venlige hilsner 

Catrine Marcussen, akupunktør og bevægelsespædagog

3 kommentarer

  • bente Vældskær siger:

    virkelig et svar der satte lys på de naturlige sammenhænge – tak for det ………..

  • Karina Paulsen siger:

    Det er meget interessant viden. Jeg vil meget gerne bede om navnet på en dygtig behandler. Jeg bor i postnr. 2200. På forhånd tak.

  • Claus Hansen siger:

    Min kæreste har fuldstændig samme symptomer med forhøjet blodtryk, hvor hovedpinen bliver totalt uudholdeligt i løbet af natten.
    Er der en behandler på Bornholm, som i kan anbefale?
    Tak..🙏

  • Skriv din mening - ikke til spørgsmål, send dem gennem brevkassen i stedet.

    Skriv et svar

    Husk at krydse af her!Denne anordning er desværre nødvendig, da vores inbox ellers oversvømmes af spam-mails, afsendt automatisk fra såkaldte mailrobotter.

    *