Hurtig klar til graviditet igen?

Jeg vil gerne spørge til dit råd om, hvordan jeg bedst muligt gør min krop klar til endnu en graviditet. Vi har en søn på 3 år og en på 9 måneder (ammer stadig to gange om dagen), men drømmer om at blive gravid igen om to-tre måneder igen, da vi ønsker børnene tæt.

Jeg ved, det vil være hårdt for kroppen at få dem så tæt, og derfor vil jeg høre dig, hvordan du tænker, jeg bedst kan forberede den på endnu en så stor arbejdsbelastning. Her tænker jeg selvfølgelig både i kosttilskud, men måske også øvelser for kroppen eller lign.

Pt. tager jeg en multivitaminpille fra Solaray, samt D-vitamin og ind imellem mælkesyrebakterier og fiskeolie.

På forhånd tak for din hjælp!

Venlig hilsen den forberedende mor

 


 

Tillykke med dine dejlige børn. Dejligt at høre, at I har lyst til flere.

Og samtidig er det super godt, at du tager nogle aktive overvejelser omkring, hvad din krop har brug for. En graviditet er en kraftpræstation for kroppen. Samtidig har det også en betydning for det lille nye barn, at der er nok af alt det, som det har brug for for at vokse sig sund og stærk.

Hvis du vil være gravid, samtidig med at du fortsætter med at amme, så skal du tænke på, at der skal være nok til tre af alting. Til det nye liv, til storebror og til dig. Det handler selvfølgelig om kalorier, men det er ikke så svært. Udfordringen er vitaminer, mineraler, de gode fedtstoffer med mere.

Jeg vil anbefale dig:

  • En god stærk multivitamin som f.eks. Spektro fra Solaray og så tage dobbelt dosis af den.
  • En god kvalitets-fiskeolie som f.eks. Nordic Naturals Omega 3 og tage tredobbelt dosis af den.
  • Mælkesyrebakterier hver dag. De er utroligt vigtige for immunforsvaret og hele kroppens sundhed. De går fra dig til dine børn – gennem amning, gennem fødslen og gennem kontakt i det hele taget.
  • Ekstra D-vitamin, så du får ca 30-50 mcg hver dag i alt.
  • Ekstra C-vitamin bl.a. til bindevævet. Gerne 1000 mg 2-3 gange dagligt.
  • Aminojern, som er meget letoptagelig og derfor ikke giver mavebøvl.
  • Gerne også ekstra zink 25-40 mg dagligt.

Spis selvfølgelig så næringsrigt som muligt. Start gerne dagen med en grøn smoothie med en god olie i som f.eks. en økologisk hampefrøolie og smeltet kokosolie (skift gerne mellem de to).

Hvile er uhyre vigtigt og skal prioriteres højt.  Opmærksomhed på at drikke nok vand og/eller urtete.

I forhold til øvelser, så er styrketræning det, der giver den allerbedste ballast til at klare belastninger. Du kan f.eks. finde et gravid-træningsprogram i Anna Bogdanovas online træningsunivers.

Lav også meget gerne yoga. Hvis du gerne vil gøre det hjemme, kan du f.eks bruge en app. Gå også gerne nogle gode ture i naturen. Det har en meget positiv effekt på nervesystemet.

Undgå selvfølgelig alkohol og rygning og drik max. to kopper kaffe dagligt.

Alle de bedste ønsker til hele familien.

De bedste hilsner

Anette Straadt, naturlig sundhedsplejerske

Skriv din mening - ikke til spørgsmål, send dem gennem brevkassen i stedet.

Skriv et svar

Husk at krydse af her!Denne anordning er desværre nødvendig, da vores inbox ellers oversvømmes af spam-mails, afsendt automatisk fra såkaldte mailrobotter.

*