Nyheder

Madvarer der styrker

27. juni 2022

En god diæt, gør dig tynd og, hvad der er vigtigere, den gør dig sund. Her er de supermadvarer, diæten indeholder.

Avokado: Masser af E-vitaminer. Indeholder desuden folinsyre og Omega 6. Styrker immunforsvaret. Spinat: Meget jern, kalcium og magnesium. Godt for knogler og tænder. Indeholder lutein, der styrker synet. Bær: Hindbær, blåbær, jordbær og brombær indeholder alle mange C-vitaminer. Indeholder kalcium, betakarotin og antioxidanter. Kål: alle slags kål har mange antioxidanter, der er dit værn mod sygdomme. Desuden er der meget folinsyre og kalium, der er godt mod hjertekarsygdomme og centralnervesystemet. Broccoli: Masser af kalcium og magnesium. Og dette kalcium kan optages i knoglerne, i modsætning til kalcium fra mælk. Æbler: Indeholder betakarotin, C-vitaminer ogpektin. Spis med skræl, så får du også fiber. Gulerødder: Indeholder betakarotin, der er godt for huden, og modvirker cancer. Har også mangeimmunforstærkende A-vitaminer. Linser: Masser af jern, kalcium, magnesium, kalium og B-vitaminer. Ris: Masser af energigivende B-vitaminer og zink, samt magnesium og kalcium. Køb ikke den billige hvide ris, men økologiske, brune ris for at maksimere det gode udbytte. Mango: Mange betakarotiner og C-vitaminer der styrker immunforsvaret. Bananer: Rig på energi. Indeholder mange B-vitaminer og kalium. Sojabønner: Indeholder protein, kostfibre, jern, kalcium, magnesium og zink. Papaja: Indeholder betakarotin. Desuden enzymer, der hjælper fordøjelsen. God ved forkølelser. Laks: Indeholder mange Omega 3 fedtstoffer. Desuden kalcium, D-vitaminer og E-vitaminer. Æg: Indeholder meget jern zink, A-, B-, og D-vitaminer. Er godt for syner, immunforsvaret og huden. Kilde: Aftonbladet

Forrige artikelKemo påvirker hukommelsen!

Næste artikelGet Moving