Vitaminpiller giver kvalme

Jeg har de seneste år haft svært ved at indtage vitaminer og mineraler i tablet- eller kapselform. Jeg får simpelthen kvalme og bliver urolig indeni, selvom jeg indtager dem til et måltid. Jeg har en kronisk sygdom (gigt) og vil jo rigtigt gerne styrke min krop – specielt i denne tid. Har I et bud på, hvorfor jeg får sådan en reaktion? Om nogle produkter er bedre end andre? Måske kan vitaminer på spray (f.eks. fra Better You) anbefales?

Ser frem til at høre fra jer, tak 🙂


 

Jeg har oplevet, at nogle klienter får sådanne oplevelser. Særligt hvis det er syntetiske vitaminer og mineraler og i høj dosering.

Mit råd vil være at vælge vitaminer og mineraler på wholefood- eller foodstate-form. Disse er mere naturlige og har generelt en højere optagelighed, hvorfor dosis ikke behøver at være så stor. Det kunne være mærker såsom Nature’s Own, Terra Nova eller Wild Nutrition.

Mvh Maria, Naturlægen.com

Skriv din mening - ikke til spørgsmål, send dem gennem brevkassen i stedet.

Skriv et svar

Husk at krydse af her!Denne anordning er desværre nødvendig, da vores inbox ellers oversvømmes af spam-mails, afsendt automatisk fra såkaldte mailrobotter.

*